2008. november 13., csütörtök

Adwords kulcsszavak: a folytatás

Előző bejegyzésemben, A helyes(?) Adwords kulcsszó választásban belekezdtem abba, hogyan választok kulcsszavakat a kampányaimhoz. Ez egyik legrosszabb dolog lenne az, ha nem törődnék eleget egy-egy jó kulcsszó megkeresésével, vagy nem szánnék rá elég időt. Ezért most is, és még később is fogok írni erről a témáról.

Adwords kulcsszavak: a folytatás- Adwords Hirdetés Blog

A helytelen vagy nem jól megválasztott kulcsszó csak viszi a pénzt. Sajnos az is gyakran előfordul, hogy számos látogatót vonz az oldalra. De nem érdeklődőt, és nem vásárlót. Ez a baj.

Egy jól felépített kutatási eljárás a legjobb befektetés. Persze a legelején, amikor indítom a kampányt, akkor honnan a fenéből tudhatnám, mely szavak lesznek a legjobbak. Ezért naponta pár percet rászánok arra, hogy az elindított kampány kulcsszavait újra és újra felülvizsgáljam.

Az internetes verseny is napról-napra változik, bármely dédelgetett kulcsszavamra felbukkanhat egy hirdető, aki lehet, hogy ügyesebb, vagy több pénze van, és már le is maradtam a versenyben.

Tehát a felállított kulcsszó lista nem Szentírás és nincs kőbe vésve. Amelyik szó vagy kifejezés nem teljesít az elvárásaimnak megfelelően, az repül.

De mi történik a törlésre kijelölt szavakkal? Azt még később, egy másik bejegyzésben elmondom. Azért nem kerül minden a kukába.

Hogyan találok kulcsszavakat? A múltkori bejegyzésemben a termékjellemzőket és a megbízómat említettem, mint jó ötletforrásokat. Azután azt, hogy gondolkodjunk a felhasználó fejével.

Ezután kinézek az “ablakon”, elmegyek fórumokra és blogokra, ahol a témával kapcsolatosan cserélnek gondolatokat a felhasználók. Megnézem, hogy milyen szavakat használnak, milyen problémára keresnek megoldást (ez jól jön a hirdetés szövegéhez) és milyen szlengben beszélnek.

Összegyűlt egy szép kis lista? Irány vele a Google Kulcsszóválasztó és megnézem a keresési eredményeket, szinonimákat és egyék kapcsolódó szavakat kutatok.

Az új kulcsszavakat azonban nem teszem bele a már futó és esetleg jól teljesítő kampányomba. A kísérletezéshez egy hirdetés labort használok, ott tesztelem az új ötleteket. Ha beválik egy kifejezés, akkor kerül be a fő kampányba.

Ez nem minden, még jövök!

Nincsenek megjegyzések: