2008. november 24., hétfő

Adwords: Vigyázz vele!

Ma kaptam egy e-mailt a Google-tól és bedőltem neki, rákattintottam. Csak ezután vettem észre, hogy valami nem stimmel, azért írok most, hogy Te ne járj pórul.

A fenti kép illusztráció

Az e-mail arról szól, hogy valami figyelmeztetést kaptam az Adwords kampányommal kapcsolatban. A Google kéri, hogy lépjek be a fiókomba a mellékelt linken keresztül és olvassam el az üzenetet.

Dear Advertiser,

You have received one or more alerts.

Please sign in

to your account at http://adwords.google.com/select/login,

to view alert notifications.

Thank You for Choosing Google AdWords for your business.

A hibát ott követtem el, hogy rákattintottam. Ekkor a Google Adwords-höz hasonló oldalra jutottam, ahol meg kellett (volna) adnom az E-mail címet és a jelszót, amit a fiókhoz használok.

Két dolog tűnt fel. Az egyik, hogy ez egyik angol szó hibás volt, ezt teljesen véletlen szúrtam ki. A másik, hogy a böngészőm nem írta be automatikusan az adatokat.

A mail egy phishing, azaz adathalász oldalra irányított, ahol csak a fiókomhoz tartozó jelszóra és azonosítóra lett volna szükségük a cyber-bűnözőknek.

Szerencsére nem gépeltem be. A maillel kapcsolatban pedig rendkívül figyelmetlen voltam, pedig hetente kapok valami hasonlót.

Gondolom a következő napokban egy sor hazai Adwords hirdető kap majd valami hasonlót, és biztosan lesz olyan is, aki pórul jár majd vele. De Te már nem leszel közöttük.

Nincsenek megjegyzések: