2008. november 18., kedd

Dinamikus kulcsszó illesztés

Van egy eszköz az Adwords tárházában, amit ha körültekintően használunk, akkor sokat segíthet a CTR növelésében. Az angol neve Keyword Insertion (DKI). De kellő odafigyelés nélkül könnyen átok válhat belőle!

Dinamikus kulcsszó illesztés - Adwords Hirdetés Blog

Hogyan működik?

Létrehozok egy hirdetést és felveszek egy csomó kulcsszót. A hirdetés szövegébe, a kulcsszó helyére beteszek egy kódot {keyword}. Ha a felhasználó rákeres egy kulcsszavamra, akkor a Google rendszere behelyettesíti a keresett kifejezést a hirdetésben a kód {keyword} helyére, és úgy jeleníti azt meg.

Miért jó ez?

Mert a hirdetés szövege mindig releváns a keresett szóra. Ez az egyszerű módszer megnöveli a CTR értékét anélkül, hogy bármit változtatnék a kampányon.

Mert a Google rendszere kövér betűkkel kiemeli a keresett kifejezést, az én hirdetésemben is, ami jobban felhívja rá a felhasználó figyelmét. Ez szintén segít növelni a CTR-t.

Mert kevesebb hirdetés szöveget kell megírnom, hiszen minden kulcsszóhoz ugyanazt a hirdetés szöveget használhatom. Csak azt nem tudom, mit kezdek majd az így felszabadult időmmel?!

Eddig rendben a dolog, a neheze azonban most következik.

Miért nem jó ez?

Ezt a kérdést muszáj feltennem. Először is, figyelembe kell venni, hogy a hirdetés szövege kötött hosszú. Csak akkor helyettesítődik be a keresett kifejezés a kód helyére, ha az belefér a 25 vagy 35 karakterbe. Ha nem, nos, erre az esetre egy alapértelmezésű kulcsszót kell megadni, ezt használja majd a rendszer: {keyword:kulcsszó}.

Ha egy olyan kifejezést keres a felhasználó, ami nem szerepel a kulcsszó listámban, vagy túl hosszú, akkor a dinamikus kulcsszó illesztés úgy működik, mint az általános kulcsszó illesztés. Azaz az alap értelmezésű kulcsszó kerül a hirdetés szövegébe.

És itt lesz átok az egészből. Hiszen a hirdetés nem lesz releváns, plusz a felhasználó sem fog rákattintani. Például, én a “PC “ szóra hirdetek és valaki a “PC asztal” kifejezést keresi, akkor a hirdetés megjelenik, de a felhasználó nem fog rákattintani, hiszen nem PC-t keres.

Ebben az esetben, ráadásul ha belefér a szövegbe a “PC asztal”, akkor így lesz PC-s hirdetésből bútor hirdetés. Gázos ugye? Az meg kinek jut eszébe, hogy a PC-s hirdetéshez felvegye kizáró szónak az asztalt is? Ez így viszont rontja a CTR értékét.

Másik szempont, amire vigyáznom kell, hogy ne ragozzam a kulcsszavakat. Ezt nem is szoktam, de néha elég nehéz kikerülni. A másik idevágó dolog, hogy a hirdetés szövegének az összes kulcszóval értelmesnek kell lennie, ez alapelőírás az Adwordsben. Na ezt már igen nehéz teljesíteni!

Még egy hiba lehetőség. Néha nagyon hasznos, ha az elgépelt vagy a nyelvtanilag helytelen szavakat, vagy helytelen szórendet is felveszem a kulcsszó listámra. Na ez padlóra küldi a dinamikus kulcsszavas hirdetést, mert ekkor a hibás szó kerül a hirdetés szövegébe. Ezt pedig nem szereti a Google és a CTR értékünk bánja majd.

Kulcsszó minősége

A kulcsszó minőségére (Quality Score, QS) a dinamikus kulcsszó illesztés nincs közvetlen hatással, a jelenlegi ismereteim alapján, csak a kulcsszó CTR értékét befolyásolja, ha jól csinálom, akkor pozitívan.

Nincsenek megjegyzések: